Äkta mupp

Alltså jag kan inte ens
minnas vad fan jag tänkte
på medan jag skrev
gårdagens inlägg.

Men en sak är säker,
de hjälpte inte särskilt
mycket.
Nej,
de har bara lett
mig rakt in i min egen fälla.
Geez.
Jag sitter faktiskt
och gillrar den just
i denna stund.

Ja,
faktiskt.

Riktig jävla mupp.

Jag ser liksom ingen
mening med det jag gör,
men jag gör de.
För det får mig att
ge mig själv
ett par mentala smällar,
och det får mig att känna
mig levande.
Vad gör man inte
för det priset?

Idag blev jag skrämd två gånger.
En gång av en våldäktsman,
en gång av en ...
ja vad fan kallar jag dig?
Tja, du skrämde mig
i alla fall.

Jag är väldigt rädd
nu för tiden.
Inte den där rädslan som
dyker upp av telefonsamtal
sent på natten,
inte den där plötsliga värmen
som sprider sig i kroppen,
adrenalin.
Nej,
utan en långvarig
förjävlig svidande rädsla.

Ytterst jobbigt ska ni veta!
Menmen.
Nu gör jag samma sak!
Jag skriver och skriver,
helt utan koll,
bara skriver och skriver.
Tänker inte igenom ett
enda ord utan bara skriver.
Ni borde testa det här,
det är sjukt roligt,
skönt som fan.

Men tja, man minns
liksom inte någonting
dagen efter.

Ja ja,
jag ska återgå till min
vackra fälla
som förmodligen kommer
göra så jag ligger och
lipar mot kudden om några
månader eller veckor.

I love my life.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0