I made it

”Poet”

Orden fastnar i halsen, alldeles för exalterad

Förklara hur du känner! – Kan inte, meningen är redan citerad

Spring, spring men benen hinner inte med

Det är som återföreningen efter ett avsked

Eurforin sprider sig genom kroppen

Jag känner på mig att jag närmar mig toppen!

Som en tonåring natten innan 18årsdagen

Sveper blommor omkring i magen

Otroligt att jag äntligen fångar drömmen

Jag lyckades dra mig ur den onda strömmen!

Vem var det sa ”Man är ett fån om man tror att man ska klara sig i livet”?

Jo, då svarar jag ”Den som aldrig tog det avgörande klivet”!

Jag säger det nu – Jag klarade det!

Den slingrande taggiga vägen till frihet

Mamma, jag klarade det!

”Jag visste alltid att du hade det i dig, älskade,

Du har alltid varit en poet.”



Nice huh?
Jo, jag blev själv lite förvånad
över att det där kom från mig!

Pic and Text Credit | Roya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0