Jag tror att jag börjar få en grad av skizofreni

1 - Du är kär i honom

2 - Nej det är jag inte

1 - Jo det är du. Skulle du sitta och tänka på honom under alla dina vakna timmar, skulle du sitta och spekulera kring ALLT ni någonsin har sagt till varandra, om och om igen, bara för att analysera fram vart du missförstod och vart han, skulle du drömt om honom nästan varje natt om inte du vore  helt galen i honom?

2 - Jag kanske är galen i honom. Men jag är inte kär! Kär betyder att jag älskar honom. Det gör jag absolut inte. Det kan jag inte göra. Man kan inte älska någon man är så arg på.

1 - Berätta varför du är arg på honom är du så snäll

2 - Jag vet jag vet, jag är totalt oresonlig. Mitt perspektiv är väldigt trångt och jag vet det. Jag är arg för att han inte känner likadant. Men det är inte bara det! Jag föll för ängeln som satt bakom skärmen och pratade med mig varje kväll, inte den som dyker upp i verkligheten. Jag föll för den som var så omtänksam, den som aldrig skrattade åt mina frågor, den som fanns bakom skärmen - inte den som låtsas som att allt är fint och pratar om tjejproblem med sin vän rakt framför näsan på mig när han vet hur jag känner!

1 - Du är visst kär.

2 - Jag är inte kär. Du har fel, du måste ha fel. Du får inte ha rätt. Om du har rätt så är jag körd. Jag trodde att jag precis börjat läka, du får inte ha rätt. Vem fan tror han att han är som klampar rakt in i min värld och gör så här?!

1 - Det var inte hans fel. Han visade vad han kände för dig, du visste hela tiden att det inte var mer än vänskap.

2 -Jag vet... jag vet allt! Tro mig, jag har som sagt gått igenom allt skit i huvudet flera gånger. Jag vet inte vad jag ska göra..

1 - Du måste komma över det. Först och främst måste du inse att du älskar hono..

2 - NEJ! Nej det gör jag verkligen inte! Säger du så igen så går jag!

1 - Okay okay. Först och främst ska du inse att du känner..."nåt" för honom iaf. Sedan ska du komma över det här.

2 - Hur? Hur ska jag kunna komma över något som jag egentligen inte vill komma över? Jag VILL inte vara utan honom.

1 - Saknar du honom?

2 - Jag...nej! Nej jag saknar honom inte alls. Det får jag inte göra...

1 - Roya..sluta tänka så barnsligt och inse faktum. Du älskar honom, vare sig du kallar det bara för en del av honom du sett bakom skärmen eller om det är hela han. Du älskar honom.

2 - Han älskar inte mig så vad spelar det för jävla roll vad jag känner och vad jag inser?

1 - Det spelar roll i och med att det kan hjälpa dig komma över det här!

2 - Nej.

1 - Var inte så envis

2 - Håll käften, jag är färdig, du kan gå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0